Czego nauczyłam się o biznesie podczas pobytu w Tajlandii

Miesiąc temu wróciłam z podróży po Tajlandii i Kambodży. Nie tylko odkrywałam nowe miejsca i kultury, ale wyniosłam też z tej podróży ważne lekcje biznesowe.      To, co je łączy to… masaż.

Opowiem Ci krótką historię…

Skorzystanie z masażu tajskiego było punktem na mojej liście rzeczy do zrobienia w Tajlandii. W jednym z hoteli znalazłam kilkanaście ulotek przeróżnych salonów SPA oferujących taki masaż. Wybrałam z nich wszystkich jeden i wiedziałam już, że znalazłam miejsce, z którego usług chcę skorzystać. To i żadne inne. Moja intuicja mnie nie zawiodła.

Tym, co zrobiło na mnie wrażenie, to nie tylko sama usługa – masaż tajski, ale też wszystko co działo się przed i po.

Najpierw moją uwagę przykuła ciekawa ulotka wyróżniająca się graficznie i wypełniona dobrymi tekstami reklamowymi (copywriting) przekonującymi mnie do wyboru salonu SPA, który reklamowała.

Potem wizyta. Już sam wygląd salonu z zewnątrz (tradycyjna, orientalna stylistyka) zapowiadał, że nie jestem w zwykłym miejscu. Od pierwszych chwil zaczęłam doświadczać uczucia czegoś niesamowitego i nieprzeciętnego.

Klimatyczne wnętrze, miła obsługa klienta ubrana w firmowe stroje z logo salonu (świadomie budowany wizerunek marki). Herbatka imbirowa na przywitanie.

Odebranie z hotelu i przywiezienie (gratis) na umówiony na następny dzień masaż.

Przed masażem zostałam poproszona o wypełnienie formularza w celu określenia moich potrzeb. Po masażu poproszono mnie o opinię na jego temat oraz na temat salonu.

Tych wiele elementów sprawiło, że byłam bardzo zadowolona z mojego wyboru. Czułam, że się o mnie dba, że obsłudze salonu zależy na tym, bym czuła się wyjątkowo i że ważna jest dla nich moja opinia.

Wyciągnęłam z tego doświadczenia wnioski biznesowe, którymi chcę się z Tobą podzielić.

Rób dobre wrażenie przez cały czas

Znasz to dobrze – „Liczy się pierwsze wrażenie”. Powiem jedno. Bzdura.

Liczy się bowiem nie tylko pierwsze wrażenie. Liczy się też ostatnie. Ważne jest nie tylko jak zaczynasz, ale też jak kończysz. Równie ważny jak proces pierwszego zachwycenia i pozyskania klienta jest proces zachwycania klienta podczas wykonywania naszej usługi lub używania produktu oraz podczas posprzedażowej obsługi klienta.

Kreuj niezapomniane doświadczenie

Pomyśl, jak chcesz, aby klient czuł się w kontakcie z twoją firmą, twoimi produktami/usługami? Jakie emocje chcesz w nim wywoływać?

Kreuj doświadczenie, jakie ma się stać udziałem klienta.

Zachwycaj i wywołuj niezapomniane wrażenia w potencjalnym kliencie (już poprzez materiały reklamowe, wciągające teksty i grafikę) jeszcze zanim zdecyduje się na wybór twojej firmy, a potem w trakcie korzystania z twojego produktu/usługi oraz po. Pozwoli Ci to budować unikalny wizerunek i pozyskać lojalnych klientów, którzy będą uwielbiali z tobą współpracować.

Zadbaj o wyjątkową obsługę klienta

Bez wątpienia, odpowiednia obsługa klienta jest jednym z kluczowych składników pozyskiwania lojalnych klientów i budowania długotrwałych relacji.

Dlatego postaw na budowanie dobrych relacji z klientami. Spraw, by czuli, że naprawdę o nich dbasz. Poznaj ich potrzeby i oczekiwania. Zadbaj o to, by byli zadowoleni z współpracy z tobą. Zbudujesz wtedy solidny fundament dla sukcesu twojej działalności.

Co o tym sądzisz? Jak zawsze, jestem ciekawa Twoich przemyśleń. Zostaw komentarz poniżej.

Z pozdrowieniami

Kategorie: Bez kategorii. Autor: Barbara Borycka. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Chcesz otrzymać więcej praktycznych wskazówek?

Zapisz się, a co tydzień dostaniesz porcję porad marketingowych, inspirujących wskazówek psychologii sukcesu oraz dowiesz się, jak wykorzystać internet, by rozwinąć firmę, zarabiać więcej i mieć więcej wolności, by robić to, co kochasz.

Imię:
E-mail:

Jedna myśl nt. „Czego nauczyłam się o biznesie podczas pobytu w Tajlandii

  1. Masz sporo racji. Wiele firm tak bardzo skupia się na pierwszym wrażeniu, że dość szybko drugie, i trzecie wrażenie pozostają tak w tyle, że klient szybko zapomina o tym miłym początku. Mało tego – niesmak pozostaje większy, i dość często usłyszeć można „No tak, zanim zapłaciłem to byli tacy mili, tak się starali, a jak już zapłaciłem – czar prysł”. Jest to ogólnie norma w wielu firmach na całym świecie, dlatego wyróżnianie się z tego schematu jest naprawdę istotne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>