Q&A: Jak Zainteresować Potencjalnego Klienta Stroną WWW w 2 Sekundy?

W dzisiejszym wpisie z serii Q&A (questions and answers – pytania i odpowiedzi)  odpowiedź na ważne pytanie dla każdej osoby, która posiada stronę internetową.

Dla przypomnienia. W serii Q&A będę co jakiś czas będę umieszczać najciekawsze pytania, jakie otrzymuję od moich czytelników i odpowiadać na nie.

Dlatego jeśli masz pytanie dotyczące promowania swojej działalności w internecie, które już dawno chciałaś/eś zadać – śmiało, napisz do mnie. Kto wie, może właśnie Ty pojawisz się na moim blogu. A z racji tego, że lubię pomagać innym – nie zapomnij podać adresu Twojej strony internetowej (jeśli ją masz) – umieszczę go pod Twoim pytaniem, zapewniając Ci dodatkową ekspozycję w internecie.

W dzisiejszym Q&A pytanie od Weroniki.

Chciałabym dowiedzieć się, jak zainteresować potencjalnego klienta stroną www… Jakich użyć haseł, by zechciał kliknąć „więcej”?

 Pozdrawiam
Weronika

Bardzo dobre pytanie, które świadczy o tym, że zdajesz sobie sprawę, że masz tylko parę sekund na to, by przekonać potencjalnego klienta do pozostania na stronie internetowej i zapoznania się z Twoją ofertą.

Jak zatem zainteresować potencjalnego klienta stroną www w 2 sekundy?

Daj mu dowód, że wylądował w miejscu, do którego chciał dotrzeć.

Porównaj sytuacje.

Gdy chcesz dotrzeć nad morze, a lądujesz w górach, gdy chcesz dodzwonić się do dentysty, a telefon odbiera ortopeda, gdy zamawiasz w restauracji sałatkę wege, a dostajesz krwisty befsztyk…

Jak zareagujesz?

„Ups, przepraszam, pomyłka”.

Szybko się wycofujesz.

Jesteś zdenerwowany z powodu straty cennego czasu.

Jesteś rozczarowany, bo nie dostałeś tego, czego chciałeś.

Podobnie może to wyglądać w przypadku internauty.Twój potencjalny klient znalazł się na Twojej stronie dlatego, że czegoś szuka. Szuka interesujących go informacji. Szuka rozwiązania jego problemów. Szuka zaspokojenia swoich potrzeb.

Dlatego Twoim zadaniem jest poinformować go, że jest we właściwym miejscu, dzięki czemu nie będzie musiał  iść do Twojej konkurencji.

Jeśli nie poinformujesz potencjalnego klienta, że jest w miejscu, którego szuka, pomyśli „pomyłka…”, kliknie X w prawym górnym rogu i ucieknie na inną stronę.

Uratuje Cię przed tym odpowiednia komunikacja.

Poinformuj potencjalnego klienta, gdzie się znajduje.

Umieść na stronie głównej „szyld” z informacją, gdzie dotarł twój potencjalny klient. „Szyld” może mieć formę krótkiego opisu np. w górnym lewym rogu strony pod logo.

Logo X – Rozwiązania informatyczne dla biznesu

Logo Y – Nauka niemieckiego on-line

Przekonaj potencjalnego klienta, że to idealne miejsce, jakiego szuka.

Przyciągnij uwagę za pomocą nagłówka i krótkiego tekstu, który pokaże, że jesteś idealnym rozwiązaniem dla Twojego potencjalnego klienta i oferujesz dokładnie to, czego szuka.

Kluczowa jest tutaj znajomość Twojego idealnego klienta (jeśli nie wiesz kim jest, pomocny dla Ciebie będzie ten wpis).

Odwołuj się do jego potrzeb/pragnień i powiedz, jak możesz mu pomóc.

Chcesz nauczyć się języka niemieckiego bez wychodzenia z domu? Jesteś w dobrym miejscu. Przygotowaliśmy dla Ciebie (…).

Potrzebujesz dedykowanych rozwiązań informatycznych dla Twojej firmy? Specjalizujemy się w tworzeniu indywidualnych (…).

Powiedz, co ma zrobić dalej.

Teksty na stronie głównej mają zachęcić do zapoznania się z treścią pozostałych podstron. Gdy zainteresujesz nimi potencjalnego klienta, pokaż mu następny krok, jaki powinien wykonać. Umieść przycisk „Dowiedz się więcej”, „Kliknij tutaj”, „Sprawdź teraz” itp. pod krótkimi tekstami na stronie głównej. Dzięki temu przekierujesz potencjalnego klienta na konkretne podstrony i dasz mu możliwość zapoznania się z pełnym opisem oferty.

Jasna komunikacja skierowana do idealnych klientów z użyciem języka korzyści sprawi, że przyciągniesz ich uwagę i wzbudzisz przekonanie, że dotarli do właściwego miejsca, którego nie będą chcieli opuścić.

Z pozdrowieniami

P.S. Za 3 dni (28.02.) kończy się możliwość zamówienia 2014 BIZ PLANERA w promocyjnej cenie. Jeśli chcesz mieć swój egzemplarz odbierz go TUTAJ.

Kategorie: Bez kategorii. Autor: Barbara Borycka. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Chcesz otrzymać więcej praktycznych wskazówek?

Zapisz się, a co tydzień dostaniesz porcję porad marketingowych, inspirujących wskazówek psychologii sukcesu oraz dowiesz się, jak wykorzystać internet, by rozwinąć firmę, zarabiać więcej i mieć więcej wolności, by robić to, co kochasz.

Imię:
E-mail:

3 myśli nt. „Q&A: Jak Zainteresować Potencjalnego Klienta Stroną WWW w 2 Sekundy?

  1. Basiu, Twój wpis zmotywował mnie do zrobienia nagłówka, którego do tej pory nie miałem. Cały dzień zastanawiałem się, jakie informacje w nim umieścić. W końcu stanęło na jasnym i klarownym pytaniu, które jest w 100% zgodne z moją ideologią fotograficzną. Mam nadzieję, że kolejne, krótkie i treściwe 3 zdania w nagłówku zatrzymają klienta na mojej stronie, a po obejrzeniu portfolio Klient niezwłocznie przejdzie do zakładki KONTAKT ;) Oby…

    • Mariusz, bomba! Jak to wspaniale mieć czytelników, którzy wdrażają w życie wskazówki jakimi się dzielę. ;)
      Twój nagłówek „Masz dość kiczu i fotograficznej tandety?” jest super – przyciąga uwagę i celuje w konkretną potrzebę Twojej grupy docelowej. Zapoznałam się z Twoją stroną i co mogę Ci zasugerować to dodanie haseł na sliderze dla zwiększenia atrakcyjności prezentowanej oferty i podkreślenia jej unikalności.

      P.S. Zdjęcia – REWELACJA. :)

  2. A ja się troszeczkę wtrącę. Każdy zna narzędzie, które nazywa się google analytics, jednak większość ludzi skupia się zaledwie na okrojonych jego możliwościach. Jeśli mamy stronę internetową, i śledzimy statystyki odwiedzin, warto też zobaczyć „gdzie klient się wysypuje”. W ten sposób – można zrobić ankietę, cokolwiek innego, co będzie klarowne i jasne. Strona www, to przede wszystkim pracowanie na statystykach, bowiem spora część klientów trafia do nas na stronę – zupełnie przypadkiem, jeżeli jednak dobrze odbierzemy ich zapytanie, jest szansa – że zostaną nie tylko potencjalnymi klientami, ale stałymi. Ciężko mówić o „ogółach” bo nie mam pojęcia „na jaką stronę wchodzi klient”, aczkolwiek jest bardzo wiele schematów, których można używać, aby klienta na stronie przetrzymać, a dodatkowo skłonić do akcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>